be friend of mine..

Saturday, August 28, 2010

gelagat org malaysia ke pasar

salam~
wah hari rajin ye anak incik ismail pegi pasar hikhik..ala sesekali tolong mak ayah pe salahnye kan..leh jg cuci mata..hek? cuci mata ape nye kat paso kan? buang karan je..
tapi..kat pasarla nak cari lelaki2 baek yg org kata ape tu..family man...haaa...leh wat calon hubby..opss not available for me lah..hihi
tau ape sy beli kat paso rini? dgn 3 org adik2 mcm oggy n the cocroaches je...kitorang beli ikan..kacang pjg, tomato, udang, dan sotong beso gileee...fuhh panas sesak ngan manusia..
ada mcm2 rupa org kat situ...
ada gelagat penjualnye..bukan men lagi jual mahall...nk suh kita ikut dia letak brapa..kita as pembeli tak leh kata pa..me? oww i dun like la mcm tu..i blah je..bnyk lg org nak jual baek pny kan...kalu penjual ni..yg laki muda2 biase nye pemurah sket..hikhik..kalu laki muda tu tokeh la..kalu kuli, sama jek...yg pakcik2 ni besanye..hem berkira sket...x semua la..tp biasenye mcm tu la..so kalu kita ni pompuan, belila kat laki muda...kesimpulannye hahaha..
ni kesah pembeli pulak..
yg plg havoc n happening...golongan makcik2 la..amboi nak jatuh sy kene rempuh ngan makcik2 ni..obses gile dorang kalu nampak ikan, ayam, ketam, sotong...agaknye la..mata tu fokus kat situ jek..x tgk dah sekeliling..
tu belom masuk bab dorang ( bak kata org tganu - peteh )haa...cam tu la..kaki kita ni, dorang men sauk je...dorang ni jalan kaki tu terkewang2 ke ape? jalan la lek lok kot ye pon..
nak kata sy ni duk tgh jalan, sy ni dah diri kat pinggir jalan yg paling pinggir dah..nak sama taraf ngan penjual dah..hoh mereka ni sgt teruk la!

lagi satu..mereka ni bwak bakul mak aihh besonye..sampai kdg2 bawak troli..susah la kalu pasar basah yg sempit wat camni..nak je sy tny..mak cik ni beli tuk simpan bekalan setahun ke?beli sket2 xleh? next week ade lg paso ni..tiap hari pon paso ni bukak...aiyoo...
seb bek sy sempat beli sotong kegemaran sy...sebelum habes dek kerakusan makcik2 ni..tu pon seb bek mereka x nak beli yg mcm sy beli...haha...selamatttt....
habis bab makcik2..masuk bab anak2 dara ( dara ke tak dara x taw lah-zaman skarang xleh jamin) hihi...dorang ni..wat pasar ni mcm mall kot..pakai bajo begemerlapan..ops xpelah kot2 mereka nk mencari jodoh kan..tp yg sy kesalkan, mreka mengganggu d tgh2 jalan..wat2 men hp yg x brapa canggih ..kalu canggih pon ade aku kesah?..menayang hp..dan jg mekap..ya rabbi..tolong lah..sy tak nak ngumpat dibulan pose ni.. cuma sbg renungan dan luahan perasaan sy yg kepeningan melihat gelagat manusia sebegini..
i xtau la kalu dorang dating ngan pakwe dorang kat pasar basah? omg
lom masuk bulan pose ni ngan baju nye..sampai faris my youngest brother pon kata..ehhh nampak p---toootttt...ops mulut faris xleh sekat sket...terpaksa sy tutup mulut dia...hish..contoh yg tidak baik tuk kanak2..aka x senonoh lah dorang ni...
dulu..bnyk lelaki remaja suka lepak2 n kaco pompuan..ape yg sy perhatikan..jumlah mereka dah berkurangan...atau hari ni mmg clear...good..bagos la cuti2 macam ni duk umah, tolong mak ayah bersih umah ke panjat pokok amek buah ke ape2 la yg dpt faedah n pahala menggembirakan org tua..jgn korang p lepak tempat len or rempit lak siang2 ni...tak de kelas la..pompuan2 cikai je yg kagum ngan golongan2 laki mcm ni tau?
sudah2 membelinya..ngan panas sesaknye..uff sy balik la parking amek kete mu greyie yg setia mengikut tuannye ke mana shj ni..aiseh sy terpaksa wat jahat sket nak kuar..kalu tak, ptg ni dekat nak buka pose baru sampai umah agaknye...
tu lah,,,sampai umah lega betol..
nyamannye umah..betol2 umahku syurgaku,...
dan dalam kenyamanan ini sy mengabdikan kepanasan, kesesakan dan kepeningan melihat gelagat manusia sebentar td..
semoga menjadi ikhtibar sy di masa hdpn..jgn menyusahkan org!
ok curhat lagi di len kali...
tak tau pe tu curhat? ala tu la curahan hati..dlm bhs indon...
bye~~~muaxxx lap u

No comments:

Post a Comment

thanks. i'll reply soon..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN
SLIM DIET 2 DIJAMIN BERKESAN DAN DIINSURANS RM30JUTA