be friend of mine..

Monday, August 30, 2010

kesedihan yang tak terungkapkan

salam~~
ku mulakan post nih ngan huff..sebuah keluhan yg berat tuk diungkapkan makna disebaliknye. kenapa mende ni mesti jadi pd orang yg innocent ? and org yg jujur?
kenapa org tak mau faham?dan kanapa orang suka menuduh? menghasut? dan menidakkan kata2 orang laen?
kenapa manusia ni makhluk sgt amat hipokrit? yg berselindung di sebalik 'kesalahan' org laen?
adakah dgn menidakkan perlakuan org laen yg dianggap buruk, menjadikan diri mereka bersih? suci?
sejujurnya, dengan pengalaman hidup 25 tahun, dengan pengembaraan mencari rezeki, menjadikan sy lebih matang, dan mengenali sifat manusia..
bak kata org tua2, sekilas ikan di air, dah tau jantan betina..tp bg sy, sekilas ikan di air, sy dah tau ikan tu sebenarnye jantan , betina, atau pondan.
pengalaman sy belajar di luar malaysia..menjadikan diri sy amat mengenali makhluk bernama manusia..rata2 mereka hipokrit..menjatuhkan hukuman pada kesalahan org laen, mengutuk sekeras2nya, menghina mereka yg bersalah.walhal, mereka jg melakukan kesalahan yang sama bahkan lebih teruk lagi sekiranya mereka mempunyai KESEMPATAN.
kesempatan tak datang pada semua orang..itulah yg menjadi pembatas sama ada mereka bersalah atau tidak.
cubalah fikir, tanya diri sendiri..kau buat tak kalau kau pon ada kesempatan..
jangan tipulah..buat rase nak gelak je.
sy lebih suka bersikap 50-50..sy seorang yg open minded..lantakla kau nak buat apa asalkan jgn terlebih..
sy paling tak suka and pantang kalau ada yg cuba2 menjadi polis tak rasmi , melantik diri sendiri menjadi tok imam..dan menegur org laen tanpa menilik diri sendiri dl..
kesian...
apa yg terjadi pada sy..adalah hasil sebuah kekhilafan sy sndr..sy terlalu open n jujur..sy lupa sy dikelilingi manusia hipokrit..
ok sy tak kesah apa korang nak buat..
i have money..i can stand alone..korang semua xde efek pon for me..
ada ke tak korang...sy tak kesah..
tp korang pasti terasa kalo sy tak ada kan..tu masalah korang..
what u give u get back..
thank you coz buat sy sedih today..
sebuah tuduhan yg cukup buat sy ada rasa terhiris di hati..and paling sy tak leh blah, y me? apa sy cakap, means nothing.
ok good coz tak tuang cukup minyak kat sy...sy risau jg naik angin td..
but bl pikir..sy profesional..
mendengar kritikan dgn jiwa tenang..adalah sepatutnya menjadi salah 1 sifat sy..tapi mampukan sy slalu bertahan..?
saya tau tak mungkin..
2nd time may b..no chance..
sy hanya boleh mendengar 1 kali kritikan yg sama.
sebenarnya sy lupa..berapa bnyk pengalaman, kalau sy x praktikkan, x jadi juga..
haruskah sy pon hipokrit?
moral: one is better~

No comments:

Post a Comment

thanks. i'll reply soon..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN
SLIM DIET 2 DIJAMIN BERKESAN DAN DIINSURANS RM30JUTA