be friend of mine..

Thursday, September 2, 2010

selamat pulang ke kampung..mak vs mertua ;p

salammmm hallu~~
semua senyum manjang ek...nak pulang kampung kan..sepanjang2 senyum korang..sepanjang tu lah jalan jam semua pakat nak balik kampung..fuhh...bagi budak2 skolah, kemeriahan raya dah di rasai..wah siap buat balik bekal mercun agaknye tuk dikongsi ngan sepupu sepapat sedare mara kat kg yek? maen la mercun yek..jari kan ade 10..kalu ilang setakat sebatang dua, ade 8 jari lagi...ape kesah kan?
pasal budak2, biar dl..mmg raye ni mcm tuk dorang..
tapi jangan lupa..mak2 budak pon sama..
sonok dapat balik kg..sy pon sonok walaupon sy kerja di tempat tinggal sy sndr..sonok dapat kumpul ngan adik beradik..
terasa zaman kecik2 dl kan?hmmm
so dats y sy tak nak kawen? nt kene gilir2 raya umah mak mertua ? iyeke? hihi..
tulah dilema segelintir pompuan2 ni..
nak raye umah mak ke mertua?
kalu yg dpt raya umah mak , tiap2 taon pulak tu, mmg sengeh sampai telinga la.tersengih2 mcm org x cukup skru pon leh jadi gak.
tu org bertuah la ( kot)..ada jugak yg kne balik umah mak mertua..atau tiap2 taon, umah mak mertua la jawabnye.
ufff kecian...
tapi tulah..
menantu ni bukan tak nak balik umah mak metua..
tapi kalu mak mertua tu..bnyk songehnye, berkira, membandingkan, memilih, tak welcoming...sape nak balik kan?
sy harap perkara mcm tu x jadik kat saya..
kalu jadik? tiap taon sy balik umah mak sy haha..
tp x fair la tuk husband kita kan..
kalu kita rase sedih kene raya umah dia je slalu..dia pon sama la jg..
len la kalu dia dah sebatang kera...eh seekor kera...eh sebatang kara..
tu len crita..
dia kita yg punya hahaha..
apa bezanya raye ngan mak or mertua ni?
satu, mesti la dr segi feeling nye..
mmg la mak mertua ni taraf mak kita..tp dia x lahirkan kita..dia lahirkan hubby kita jer..nak la pepagi buta cum mak n ayah kan..
tu je bezanya..
xde nye kita nak balik sbb mak kita masak best..mak dia masak x best..
mende tu small matter..or kira bukan hal lah..
xkan sebab umah kita best..ade ekon..umah mak mertua ada kipas jek..tu pon kipas tangan..lagik x patot kita x balik sbb tu.
or sbb adik2 ipar yg ..huff x suka kita...
bek balik umah sndr..adik2 cayang kita..
tu caman tu?
sy rasa tu kira cerita laen la..pasal adik2 ipar duai semua..tu topik len..
atau ade jugak yg nak balek kg sbb nak tgk ex boipren dia? dah kawen lom? anak brapa? hati berbunga kembali ke? owww jangan cari pasal..
nt ada je yg terlantar kat spital pepagi raye..
kecian doc2 oncall x dapek rayo..
gara2 kes yg puncanya bodo amat..
atau ada yg nak sgt balik umah mak dia..sbb nak jumpa bantal busuk dia? raye taon lepas tertinggal..ni balik amek..
walau ke mana pon destinasi kita..kita kena ceriakan diri..
xsuka pon, jgn la smpai ganggu suasana raya..
yg penting bincang la dgn pasangan..
sy nk komen lebey2 pon x leh..
pasal sy lom kawen hahaha...
tgk la kalu sy kawen cana..
insya Allah kes camni setel la...
tiap2 taon raya umah sy kay B cayang..haha..adios !
moral: raya umah mak mertua x leh nak wat otai..tu la masalahnye..hikhik

No comments:

Post a Comment

thanks. i'll reply soon..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN
SLIM DIET 2 DIJAMIN BERKESAN DAN DIINSURANS RM30JUTA