be friend of mine..

Tuesday, March 29, 2011

mouth odour eyewww!!

salam.

mouth odour, mulut berbau atau halitosis. memang tak tahan lah kalau terpaksa berhadapan dengan orang yang ada masalah macam ni kan?

jangan marah dulu, jangan muntah dulu, sabar sabar.

kadang2 orang tak tau mulutnya berbau. tau2 orang tak nak cakap ngan dia, orang pandang serong, dan lagi menyedihkan, orang wat tak kenal dengan dia.


macam mana nak tau mulut berbau atau tak? jangan kata tak tau. sebab masa buat quiz terbuka sempena pameran pergigian baru2 ini, ada seorang pakcik berjaya menjawab dengan tepat macam mana nak tau mulut berbau atau tak.

senang je, tekupkan tangan di mulut dan hidung, hembus nafas dan hidu. erkhh!
kalau korang pengsan selepas buat aksi ni, itu bukan salah saya ye. hahaha

jadi, kira2 korang rase mulut berbau, jangan segan2 jumpa dentist untuk mencari puncanya.

mungkin oral hygiene korang memang kureng, atau mungkin tak sedar gigi berlubang, atau mungkin ada penyakit kronik, atau sebab pemakanan korang sendri.

bila dah dapat puncanya, barulah senang mengatasinya.

moral: jangan cemari senyuman menawan anda dengan bau yang meloyakan.sekian

4 comments:

  1. tak tau cemana nak bagitau kat org yg mulut beliau berbau..rasa macam nak suruh dorg pergi scalling gigi jer..

    ReplyDelete
  2. yang tu mmg berat a..hahaha..camni, ajak dia g check up, ngan u skali g check up. takde ah dia rase sangat.

    ReplyDelete
  3. Hehe..saya pakai braces..memang doktor cek setiap 2 bulan..hehe

    ReplyDelete
  4. baru ckp dah busuk.. camne yer klu nk bercium perancis

    ReplyDelete

thanks. i'll reply soon..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN
SLIM DIET 2 DIJAMIN BERKESAN DAN DIINSURANS RM30JUTA