be friend of mine..

Saturday, March 12, 2011

Patient dan mak nya yang mulut longkang

Salam sejahtera.
Hahahaha!
Hari ni, sabtu buat kali pertama sepanjang bekerja, i terpaksa berhadapan dengan kerenah , kata2 nista dari 2 orang makhluk Allah yang tak cukup sifat. Iaitu sifat menghormati orang lain.
Ces semangat tol nak tulis entry ni siap tru epon sudah.

Saya bukan
Meminta untuk dihormati. Apatah lagi disanjungi. Saya sekadar bekerja untuk mencari rezeki.
(⊙_⊙)ok ayat skema jap.

Budak ni nak cabut gigi kanan bawah belakang skali. Gigi tu lubangnye besar. Gigi sebelahnya ( kita namaksn 46 ) ada tampalan hitam yang agak besar.

Jadi lepas inject( 2 kali wooo , budak ni dosa banyak jadi sakit ah) , saya pon try elevate gigi tu menyangga pada 46. Ye ah kan elevate ke hape klu xde sangga. Tapi xde lah kaw2 punya sangga. Sekejap aje coz budak ni cakap sakit. Ihhh bnyk tol dosa?

Ok fine saya cakap. Tak boleh cabutlah macam ni. Balik makan ubat dulu
Kay? Orait budak ni balik.

Setengah jam pastu, assistant bagitau, budak ni and parentnye call Dr R ( owner this clinic la) cakap saya merosakkan 46 nye!

Saya cakap, suh datang balik saya nak tengok.

Datangla makhluk Allah tu ngan mak ayah nya. Dia and mak dia mengeluarkan kata2 yang menyakitkan hati. Saya cakap duduk dulu, saya nak tengok. Bila saya tengok, sah sah gigi ni ada tampalan besar dan large lubang yang membesar di dalam. Ketara sangat.

Jadi, saya terangkanla yang sebenar. Eh eh? Tak reti bahasa lak 2 ekor nih. Orang cskap tak nsk dengar sangat. Mak nye, ngan mentaliti murahan, terus cakap " awak tu cuai! " . Men tengking2 lagi. Budak tu dah cakap kuat2 gak.

Ape perasaan i? Mula2 sedih tapi saya tarik nafas dalsm dalam bila hembus nafas, oeh no! Darah saya menyirap! Rase panas hati, darah mengalir ke muka. Kebetulan, ayahnya masuk. Saya cakap so nak cakap saya nu apa? Nak buat ape? Ha? Nak kurang ajar? Saya lagi kurang ajar!

Sekarang ni menda ni common, biasa berlaku! Kalau saya tak buat pon, gigi buruk awak tu aksn pecah juga. Ke tak reti bahasa? Mak nte diam. Anaknye lari kuar.

Ayah dia je tinggal terkulat2. Then slow talk, apa nak buat sekarang. Saya cakap tampal je, settle . bukan salah saya kalu gigi dia buruk. Bukan saya yang gosok gigi dia. Jadi ayah dia cakap leklok ngan ansk dia suh tampal. Mak nye yang buruk rupa dan buruk perangai dah berambus. Bagus!

Settle. Time nak tampal, saya tunjuk kat cermin gigi budak tu kat ayah dia dan budak tu sendiri. Eh taw lak diam tadi ko hero sangat?

Dah abes, dak tu lari kuar. Malu kot. Ayah dia tiba2 wait semua kuar and personally mintak maaf kat saya. Berkali kali dia minta maaf. Dia cakap dia tak taw ape anak and bini dia cakap sebab dia masuk lambat. Sikap ayah dua meng kool kan sket hati saya.

Saya kata tak pe lah. Biasalah ( padahal tak biase hahaha ).
Saya terima je lah.

Ayah dia cam sedih and tak puas hati. Cam kesal gitu.

Then saya kol Dr R. Dr cakap jangan risau zatiel. Saya akan tanggung semua. Saya cakap settle dah. Saya terangkan betul2 apa terjadi. Dr R cakap tadi diorang cakap nak saman. Dr cakap silakanlah. Dia kata dia dah ingat patient ni. Memang ade masalah diri sendiri. Dr kata kura tak salah. Ingat, kita dah cukup bagus untuk jadi doktor.


Terus saya jadi lega. Thank you Dr R.

Moral: jaga mulut. Jangan mengata orang macam orang ni anjing kurap. Kau siapa? Makhluk Allah juga.

5 comments:

  1. argh, panasnya hati! gila punya kurang ajar! padan muka dia!! dia ingat customer always rite tu akan buat u diam? bengong punya anak beranak kecuali bapak dia. kekeke ;))

    p/s: banyak nya spelling error. paling takleh blah, kita jadi "kura"..hahaha. nak update jugak punya pasal.:))

    ReplyDelete
  2. Cik qina, hihihihi tq

    Abid: ni u pny psl la suh hapdet kay belog kehkeh. Mmg saket ati bl ingt 2 eko ni. Suka2 nk tengking org last2 bodoh gak rupenye

    ReplyDelete
  3. hahaa... btol la kan salah diri sendiri la tak pandai jaga gigi sebab tu buruk... lagi nak tuduh cuai...

    dah la gigi bende paling keras dan tak mudah retak/patah/blobang kalo btol2 jage...

    kalo tak keras, takde la i tarik plastik ketat kat satu besi ni... hahahah... nak guna plier takleh plak... last2 gune gigi je...

    hebat tak hebat :D

    ReplyDelete
  4. as, yup gigi lebih kuat dr tulang.
    hebat la tu tapi kalu gigi tu chipped, jangan nanges eh haha

    ReplyDelete

thanks. i'll reply soon..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN
SLIM DIET 2 DIJAMIN BERKESAN DAN DIINSURANS RM30JUTA