be friend of mine..

Wednesday, March 23, 2011

saya vs tok bomoh

haluu salam salam salam

tau kan tok bomoh? zaman moden ni tok moh masih disukai tau.

tok moh ni tak boleh pandang negatif saja. ada juga yang baik. bergantung hati masing2.

kali ni saya nak cerita satu kisah saya mencabut gigi seorang pakcik ni.

cam biasala..after bius, cabutla.
tapi masalahnye gigi pak cik tak nak keluar. goyang walau sedikit pon tak.
saya dah sakit sampai ke bahu. peluh tak payah cakapla.

berpeluh macam lari pecut 200 kilometer. huff!

letih beb!

assistant tak payah cakap lah. sama berpeluh.

dalam kepala ni dah macam2 terpikir. akar bengkoklah, akar membulatlah, tercantum tulang lah.

tapi yang paling kuat terdetik dalam hati adalah....

PAKCIK, PAKCIK NI ADA PAKAI APA2 KE? KALAU ADA TOLONGLAH BUANG SEKEJAP.

ok ayat bodoh je saya rase. hiii mesti pakcik ni marah.

terus pakcik tu bangun, hii ingat nak marah. tapi pakni kata..

IYE KE? SELALU TAK MACAM NI?

saya pon cakap.

IYE SAYA SELALU TAK MACAM NI PAK CIK. DAH LENCUN DAH SAYA NGAN ASSISTANT NI.

pastu pakcik tu duduk dan buat aksi cam kiam dan pejam mata..mulut kumat kamit. saya ngan assistant berpandangan and rase seriau tetiba.

pastu pakcik tu kata

OK CABUTLAH.

saya pon cepat2 cabut. 2 kali pulas, terus tercabut.

hiii, rase cam ade orang perhatikan je.. seriau!

assistant tanya, kot2 pakcik ni nak gigi dia. pakcik tak nak. aduyai pakcik, amek la wat balik. karang malam ade yang mintak , mane kitorang nak lari?

sudah tu pakcik ni bagitau dia ni tok moh..
melongo jap....hooo...betullah ade cerita macam ni. dah kena batang idung sendiri baru tau..hiii

moral: ha, kita mesti jangan berkasar ngan orang tua tau? mana kita tau dia sapa kan? hati2.

6 comments:

  1. iye. ntah la dia pakai apa. hikhik. x brani nak tanya. karang dia jwb bukan2, demam lak seminggu

    ReplyDelete
  2. eh bomoh pun pegi cabut gigi jugak ke? ingatkan bleh buat treatment sendiri...

    dalam registration dia tulis apa keje dier? bomoh ke? dasat ahhhh...

    ReplyDelete
  3. biasenye dorg tulis kije semdiri. ntah bomoh pon klu sakit gigi takde jampi hikhik

    ReplyDelete
  4. haha. lawak la u bleh cakap camtu kat pacik. dan lagi lawak bila pacik tu pulak tekebil2.. haha, ingatkan nak marah la kan. agaknya, dia pun tak tepikir pasal 'pakaian' dia tu masa u berhempas pulas cabut gg dia..

    ReplyDelete
  5. ha ah la bid. i terpikir sbb ade senior dah kena mcm tu. bl patient bukaka tali pinggang or cincin dorang, terus berjaya cabut dengan senang nye. tapi pakcik ni len sket. dia men jampi lak dlm klinik tu dpn i huaaa

    ReplyDelete

thanks. i'll reply soon..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN
SLIM DIET 2 DIJAMIN BERKESAN DAN DIINSURANS RM30JUTA