be friend of mine..

Friday, April 15, 2011

info: say no to pencungkil gigi yang lidi

assalam~~

petang ni nak kuar gi makan2 di tepian pantai.

ha..kat terengganu ni baaanyaakkk sangat pantai yang chantek, dengan air yang kebiruan, dan pemandangannya sangat cantik. udara pon bersih..


tapi kalu yang terganggu pemandangannya ( atau mungkin lagi suka ) dengan orang2 tak cukup baju, tu saya tak leh cakap ape dahhh...

okeh yang banyak di pesisir pantai terengganu ni, terkenal dengan seafood celup sotong nya.
^^

yang femes adalah dekat pantai merang, pantai marang, pantai batu buruk, pantai di telaga batin atau teluk ketapang, dan macam2 lagi lah.
yang biasa ada, sotong, udang, ikan dan ketam celup tepung. sedap.. yang saya selalu perhatikan adalah,

PENCUNGKIL GIGI

mende ni tak baik untuk kesihatan gigi dan gusi.

( agak2 pasni ade tak tokey cungkil gigi saman aku)

maaf cakap la ye.. tak boleh tau. sebab boleh melukakan gusi dan merosakkan serat gusi kalu keterlaluan.

korang boleh gantikan dengan interdental brush atau floss yang ade holder ye.

tada.. ini floss yang ada holder. leh simpan dalam poket or bag.


ha.. ini pulak interdental brush, ada macam2 size. kicik saje ley simpan dalam wallet tau. kalu terlekat, berus saje celah gigi tu, senang kuar, dan tak sakit. pastu leh basuh, simpan. jangan kongsi ye. murah je ni..tip kat depan leg bengkokkan ikut kesesuaian.

saya sendiri? saya ada alat probe peribadi yang saya punya hahaha. dont try this at home ya, bahaya.

moral: cungkil gigi jangan depan orang, dikhuatiri akan menyebabkan kemurungan dan ke muntahan.





2 comments:

thanks. i'll reply soon..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN
SLIM DIET 2 DIJAMIN BERKESAN DAN DIINSURANS RM30JUTA