be friend of mine..

Monday, April 11, 2011

pengalaman berdepan mayat

salam.

nak tulis blog ni sebenarnya kena ikhlas dari jiwa raga sendiri. bukan kewajipan nak tulis. apa saja yang terlintas di fikiran yang sesuai, bolehla di tulis. jangan main copy aje orang punya.

nanti orang menyampah +__+'

sebenarnya saya nak sangat mengabdikan memori saya dulu dalam belog saya ni untuk ingatan di hari tua. sementara belum nyanyuk ni, pe salahnye kan? karang dah nyanyuk, mula la salah info.

sebagai pelajar jurusan pergigian, pada semester ke 2, 3, kalu tak salah, kena belajar anatomi.

bukan gigi saja ye, satu badan ni kena belajar. muscle, nerves, semua.

jadi semua tu kena belajar pada badan manusia yang sebenarnya lah, dalam kes ni kena pakai mayat la.

mula2 tengok mayat yang dah awet, apa perasaan saya?

saya tak pasti agama nya, jadi, saya sedekah je al fatihah sekiranya dia Islam, dan semoga dia mendapat pahala kerana memberi saya peluang untuk belajar.

bau? tak payah cakap. seratus meter dari bilik anatomi dah bau beb.

mualnye~~

tak boleh digambar dengan perasaan dan kata2, hanya Allah yang tau. nak belajar punya pasal, gasaklah. saya tak pernah kena kacau sepanjang berhadapan mayat2 ni.

tapi saya sering seriau bila lalu nak pi toilet hihi..

moral: malaih buh gambo. nanti ade yang mengigau

3 comments:

  1. bau dia macam mana? ada macam bau bangkai ke?

    ReplyDelete
  2. Cerita la lagik Dr. Zatiel pasal berhadapan dengan mayat ni. Tak puas baca :)

    ReplyDelete
  3. sabree: bau dia lebih dasat dr bangkai
    cik nuyu, sy tak sempat citer abes coz bz mlm td. nt sy wat part 2 yer hihi

    ReplyDelete

thanks. i'll reply soon..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN
SLIM DIET 2 DIJAMIN BERKESAN DAN DIINSURANS RM30JUTA