be friend of mine..

Sunday, September 4, 2011

info: lepas cabut gigi, bekas cabutan rase sakit arghh!!

salam.

aihh jalan dah tak jam la orang ramai dah balik ke tempat berhijrah masing2. saya ingatkan orang tak ramai la ke klinik gigi. skali, haih, berduyun2 sampai tak menang tangan.

kalau semua datang nak tampal, memang saya gembira sebab saya suka bab2 mencantikkan gigi orang ni. kejap je saya leh tampal kay. dun worry hahaha. hoyeh, saya suka patient yang percayakan saya. makin bersemangat saya nak cantikkan giginya. tapi yang ado tu, mintak mahapla kalu gigi kamu saya buat macam gigi kambing. banyak sangat mengembek sape suruh? huahua


source from wikipedia

tapi kalu yang datang nak cabut..memang saya malas sket la..bukan sket, malas banyakk...

bukan ape, kurang minat. hikhikhiksource from google
"good bye friends!"

cakap bab cabut mencabut ni, seorang kawan saya bertanya di FB, dia punya gigi yang cabut hari tu, rasa sakit.

okay, untuk penjelasan lanjut, mai saya bagitau serba sket perkara jangan buat lepas cabut gigi:
  • jangan berkumur2 dalam 30minit - sejam lepas cabut tu. takut darah lambat beku
  • jangan main2 dengan lidah bekas cabut tu. jangan cuba2 cungkil nanti tercabut bekuan darah.
  • kalau nak minum, minum yang sejuk2 saje dulu. jangan bantai slurrpp kopi panas lak.

tu serba sedikit yang sangat penting. sebab, nanti kalau bekuan lambat terbentuk, maka jadilah macam ni:
  • darah lama sangat nak beku atau tak beku2. haiiya!
  • rasa macam ada gigi tertinggal la..?..- tolongla, itu adalah tulang! kecuali doktor tu bagitau ada gigi tertinggal
  • dah seminggu sakit lagi. tak baik2 siap nampak berlubang lagi tu..

itu serba sedikit saja..banyak lagi yang boleh terjadi.
jadi, pesakit2 sekalian silalah berjumpa balik doktor yang mencabut gigi korang tu. kalau jauh, sila la cari yang terdekat.

jangan sampai dah teruk baru nak pergi rawatan..takut sudah terlambat, time tu menyesal pun dah susah la huu

okay bubbye~

1 comment:

  1. hai doktor, sy nk tnya, sy ada buat tampalan gigi hadapan, tp sudah beberapa mggu masih sakit, kenapa ya? sy decide nk cabut gigi hadapan n buat gg palsu? btl ke cr sy? thankss

    ReplyDelete

thanks. i'll reply soon..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN
SLIM DIET 2 DIJAMIN BERKESAN DAN DIINSURANS RM30JUTA