be friend of mine..

Saturday, October 15, 2011

benci " I follow, u follow"

salam.

hoyeah..malam ni saya tertarik tengok ahli2 dari sebuah blogger community lah.

aiseyhh isu ni bukanla mendatangkan masalah pon. blog korang, suka hati la nak cakap ape pon kan?

ramai saya tengok berpesan " I follow, U follow".

ok ke? ok je.... ape salahnya..

tapi, ada blog yang saya jumpa cakap tak suka ayat tu. sama ada cakap secara baik , atau cakap secara perasan-aku-lah-blogger-terhebat-dan-populer.

yang cakap tu, rasa otai (yeke masalahnya?), rasa tak perlu follow orang semata nak orang follow (maksudnya, "aku tak perlu follow kau sebab orang lain akan follow aku tanpa aku memfollownya).

amacam? harapnye korang tak mabuk perkataan 'follow' lah kat sini ye hahaha.

blogger yang cakap macam tu sebenarnya, tak salah juga. suka hati dia lah, blog dia. kan? tapi tak semua orang rasa itu perkara yang baik. well, lain orang lain perangai, lain didikannya, jadi lainlah persepsinya terhadap blogger tersebut.

saya, di latih "ikut hati mati, ikut rasa binasa". eh tapi kadang2 terlepas juga jadi harimau betina bila orang mencucuk terlampau. cucuk dan bersembunyi di sebalik nama 'anon' tu adalah lagi saya tak suka.

bagi saya, jumlah follower taklah terlalu penting. yang penting kita tau sambutan orang pada belog kita macam mana. silent readers? may be. yang enting, ini adalah medium kita dengan orang lain, dan tempat kita curahkan apa yang ada kat kepala kita ni.

well, itulah serba sedikit perkongsian saya sepanjang pemerhatian ni. saya tak boleh perhati selalu, nak pegi tengok belog orang pon mana ada waktu sangat. ^^

selamat hujung minggu all!

moral: ikut resmi padi, makin berisi makin menunduk ;) if u merendah diri, ramai orang sanggup menunduk nak tengok u. u bongkak mendongak ke atas, bila u tengok bawah, tak de sorang dah yang tunggu u~

6 comments:

  1. erm terpulang pada individu lah kan? cume kadang2 ada sebab kenapa kita menulis di blog, contoh untuk tatapan yang tersayang....

    ReplyDelete
  2. erm...aku tertarik ngan entri ni...sebab gejala ni aku x suka...da follow kena follow balik...kalau blog tu aku boleh terima, aku tetap akan follow balik ma...dont worry...kalau dah asek mengarut je, pastu aku follow...dah jadi macam penyokong seorang pengarut lak...bukan nak ckp entri personal, tpi mengarot.haha...tu pendirian aku! haha...

    ReplyDelete
  3. @apan: yup betul. tak perlu nak sokong yg kita tak suka. but yg sy tekankan disini adalah cara guna bahasa sesetengah blogger ^^.

    ReplyDelete

thanks. i'll reply soon..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN
SLIM DIET 2 DIJAMIN BERKESAN DAN DIINSURANS RM30JUTA