be friend of mine..

Saturday, October 29, 2011

ku sangka itu misai palsu..auch!

salam.

hahaha. sepatutnya tajuk entry ini adalah "kanak2 mudah terpengaruh"

ini adalah kejadian benar, yang berlaku pada diri ini sendiri hahaha.

ternyata memang benar, kanak2 ni mudah terpengaruh. dulu, sekitar tahun awal 90-an, saya masih kanak2..

time tu kan femes rambut palsu, misai palsu...even gigi palsu. dalam drama kat tv, selalu sangat tunjuk, lelaki pakai misai palsu, yang boleh di tarik.

jadi, saya pon beranggapan, misai ayah saya juga pon palsu la. nak jadi cerita, pada suatu hari, ayah saya baru balik kerja, dan mungkin keletihan sangat, ayah saya tertidur la....
saya, sebagai anak yang prihatin, dan cerdas...hahaha...berasa kesian melihat ayah saya yang tertidur tanpa sempat menggalkan misainya...
jadi saya pon...tolongla kununnya nak tanggalkan. saya pergi kat ayah...saya pon selamba lah tarik secukup kuat untuk cabut misai tu. sekali tarik tu banyak jugakla.

alhasilnya, ayah saya terjerit kuat la dan terpinga2 bangun dari tidurnya. saya pulak, lari lintang pukang sambil hairan, kuatnya gam misai ayah saya...hahaha

saya baru sedar misai ayah saya tu adalah ori bila dah agak besar. dan saya baru belajar, semua laki bermisai, tak semuanya palsu. sekian cerita itu. tapi bila kadang2 ingat, memang rasa geli perut pulak. agaknya, mesti sampai sekrang ayah saya tak tau sapa yang cuba aniaya dia tu hahaha

cerita ke2, saya selalu tengok nenek saya, tanggalkan gigi palsu nya, cuci2 kat sinki..bila malam, rendam dalam gelas..saya selalu perhati dengan penuh minat..

jadi, saya pernah guba tanggalkan gigi saya, dengan cara menarik langit2 keluar ke depan, sama macam nenek saya buat..semangat beb tapi gigi saya tak nak keluar gak. hampa gile rasanya.

sekarang, bila jadi dentist, kadang2 saya geli hati bila tengok gigi palsu aka denture hihihi.

source from google
moral of the story, kita kena bimbing ank kita sebab diorang ni mudah terpengaruh. saya, mungkin hanya perkara macam ni. tak dela ganas sangat. ;)

2 comments:

  1. HAHAHA...lawaklah dr zatiel ni. Yang tang misai yg tak menahan tu. HEHEHEHE....dr zatiel, selalu cuci gigi stendet bape ek?

    ReplyDelete
  2. ok sy masih terbayang muka ayh sy sampai skrg haha. umm ikut MDA kasi standard dlm 350 kot. tapi kat terengganu ni biasa kita ambik 70 ke atas cam tu la bergantung keadaan. tak tau kalau klinik tu ikut MDA pny. kena cek dl la. tiap klinik berbeza tapi tak jauh beza sgt la ^^

    ReplyDelete

thanks. i'll reply soon..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN
SLIM DIET 2 DIJAMIN BERKESAN DAN DIINSURANS RM30JUTA