be friend of mine..

Thursday, November 17, 2011

tonsilitis again..T__T

salam.

how are you readers? semua sehat or ade yang demas kus kus cam saye?
demam pon boleh update belog lagi lah. hihihi.

hari ni masuk hari ke3. saya semalam dah jumpa doc tuk ambik ubat aje mula2. malas nak ambil mc bagai. boleh aje saya nak prescribe sendiri ubat2 tu tapi yelah, saya sebenarnya nak ada orang tau dan leh back up if terjadi pape...cam hari ni..

hari ni gotong royong mengecat klinik saya. tapi tetiba datang sorang patient. larat tak larat saya tengok la..sekali tengah tengok patient tu tetiba nyuutt kepala and rasa nak pitam.

memang dari pagi tadi saya rasa makin worst. jadi saya pon ape lagi, call aje lah medical officer semalam, saya nak mc saya cakap hahaha..

ok ni bukan sebab saya dental officer and that med officer is one of my fren, so saya boleh suruh dia bagi mc ye. saya memang boleh la mc kalu tahap nak berdiri pon tak leh. jadi my driver anta ke klinik, and saya dapatla mc tu..

well, saya ambik mc dah pukul 11am tau. means saya bukan sengaja la kihkihkih. jadi saya pon hantar sms ke bigboss and inform yang saya mc. yelah..nanti ada pape, boss mestilah tau kan...lagi pon. selama ni kalau saya demam, boss cuma jawab ok. tapi kali saya terharu sangat bila boss reply. 'K, semoga lekas sembuh.'.

memang ayat biasa je tapi rasa makin dihargai..adakah boss dah dapat menilai kebolehan saya menjalankan tugas? wallahualam...

ok, saya sebenarnya, kena tonsilitis lagi. radang tonsil or orang selalu sebut bengkak tonsil. saya rasa selang sebulan saya kena and demam macam ni... T__T

ini contoh nya...

source from google

sebenarnya, tonsil ni salah satu bahagian tubuh kita yang berfungsi dalam pertahanan tubuh. menda secotet ni akan membekalkan sel2 imunisasi body kita tuk against kuman. cam tulah senang ceritanya ^^

well, med officer tu tambah ubat. tapi u knoe jelah... doctor is the worst patient. saya agree sangat! saya memang susah makan ubat. saya tak pandai telan ubat besar2 hahahaha... funny pulak.

bila tunang saya tanya, memang saya ngaku saya makan ubat...tapi saya tau dia buat2 percaya aje tu hahaha..kalau dia ada, sah dia tunggu saya telan ubat tu sampai selamat masuk perut kihkihkih..

owkey semua...

selamat berehat and jom sokong Harimau Malaya malam ni!

No comments:

Post a Comment

thanks. i'll reply soon..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN
SLIM DIET 2 DIJAMIN BERKESAN DAN DIINSURANS RM30JUTA