be friend of mine..

Wednesday, February 8, 2012

"CUSTOMER ALWAYS RIGHT?"

Assalamualaikum..


malam ni, saya nak share tentang cerita di sebuah klinik pergigian swasta.

dah nak tutup klinik, datang 3 orang perempuan dan 2 orang budak, yang dari awal saya dah dengar bising2 kat luar macam ape ntah..

bila sampai turn diorang, yang nak cabut gigi tu hanyalah seorang budak perempuan berumur 4 tahun, yang badannya sangat kecil, kurus, penakut, cengeng. dia sakit gigi sejak 4 hari yang lalu.

bila saya check, memang ada sebatang gigi geraham susu, yang berlubang, dalam, dan agak bengkak gusi di sekelilingnya. dalam 3 orang perempuan tu, ada ibu budak ni. mak dia request nak cabut la..

so what can i say? saya cakap, gigi masih sakit, gusi bengkak, agak demam, budak nampak tak sehat, dan baru umur 4 tahun, saya saran, makan ubat dulu, untuk redakan kesakitan.

tapi, tetiba, antara 2 orang baki perempuan tadi, menyampuk, "cabut jela". "kan dia sakit tu".

saya bagitau la sebab2 tak boleh cabut. tau dia jawab apa? " dr kat klinik lain kata cabut". saya cakap la" so kenapa dia tak cabut?" ntah bila ntah dia jumpa Dr klinik lain tu.

sy juga pesankat mak budak ni, supaya budak ni, gosok gigi elok2. pempuan yang tu pulak cakap, mak dia keje, ayah dia takde, tak leh gosok!

WAH... INI GAYA PERCAKAPAN ORANG TAK CERDIK NI...

saya cakapla, maknanya, budak ni duk sorang2, tak de orang jaga?

pempuan tak cerdik tu cakap, mak dia kerja, ni pon majikan mak dia yang anta..

owhhh nak bagitau AWAK TU MAJIKAN LA...

ni, nak cakap, ADE AKU HERAN? awak tu majikan patient saya, bukan majikan saya.

rasa hebat SEBAB JADI MAJIKAN? atau rasa hebat SEBAB DATANG KLINIK SWASTA?

tak yah perasan hebat la kalu takat datang klinik swasta. bukan mahal pon klinik ni pyn caj. mat bangla pon selalu datang wat treatment what!

oye, pempuan tu ngan pempuan yang diam je dari tadi... duk bergerombol depan pintu bilik rawatan.. see, betapa tak educated nya.. so poor you...

saya suh staff halau pempuan tu dari bilik rawatan. tinggal mak dia ngan budak tu je kat dalam. itu baru betul.

DAH KENA HALAU, KAT LUAR, KONON NYE NAK CAKAP PEMILIK KLINIK TU LAGI BAGUS LA...

nama pon pemilik, mesti wat baik. sorry ye, tak de bezanya. kalau Dr Owner tu ada ijazah, saya pon ade ijazah. Dr Owner tu terlatih, saya pon terlatih.

CUSTOMER ALWAYS RIGHT TAK RELEVAN FOR ME. KALAU U RIGHT SANGAT, KENAPA DATANG JUMPA SAYA? PEGI LA BUAT SENDIRI KALAU RASA LAGI BIJAK DARI DR.

sempat lagi saya sound MENGGANGGU JE!.

source from google

AND... SEBENARNYA.. DR OWNER SENDIRI PON ADE MARK, YANG PATIENT NI DAN PENGIKUT2NYE TU MEMANG "NAN HADO, EKSEN JE LEBIH".

No comments:

Post a Comment

thanks. i'll reply soon..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN

PROGRAM PENURUNAN BERAR BADAN HEBAT & HANGAT DI PASARAN
SLIM DIET 2 DIJAMIN BERKESAN DAN DIINSURANS RM30JUTA